از سایت رپ سان


سلام
جواب رجا نیوز

                        خدا

عادت کردیم. همین! مقدمه ای بهتر از این ندارم. عادت کردیم! به شما، به تهمت هایتان، برداشت های مغرضانه یتان و ... . نسل سوخته ایم و دیواری از ما کوتاه تر نیست. اما همین دیوار کوتاه خشت خشت عشق است و به این سادگی ها فرو نمیریزد.

میرویم سراغ پاسخ شما متخصص عزیز...

ابتدای امر دو تعریف بنیادی را برای شما واضح سازی میکنم:

-اگر در نظام آموزشی ایران خودمان تا سوم دبیرستان در رشته های تجربی یا ریاضی (بقیه ی رشته ها را اطلاع ندارم) تحصیل کرده باشید و اگر به شما دیپلم افتخاری نداده باشند، حتما درس آمار را مطالعه نموده اید. یکی از مفاهیم و قوانین پایه ای این علم بیان کننده ی این است که یک آمار موثق و معتبر نیاز به یک جامعه ی آماری گسترده دارد. ساده تر بگویم؛"هر مشتی نشانه ی خروار نیست"

-"رپ" یک نوع تکنیک و سبک موسیقی است و "هیپ-هاپ" یک شیوه ی فرهنگی و سبک زندگی است که در مقاله ی شما، این مضامین با تعریفی اشتباه به کار برده شده اند. احتراما توصیه میکنم مطالعه ی خود را گسترش دهید. جلوتر در مورد ادامه ی فرمایشات شما در این مورد بحث میکنیم.

عاجزانه درخواست دارم چیزی که آن را با عنوان "تحقیق" در مقاله ی خود از آن یاد میکنید با ذکر منبع توضیح دهید. این تحقیق در کدام جامعه ی آماری زیر نظر کدام نهاد ذیصلاح انجام شده است؟

و اما فرمایشات شما...

موسیقی زیرزمینی حال حاضر ایران برگرفته از غرب است. این صحیح و متین. اما...

-صفحه کلیدی که شما با آن این مقاله را تایپ کرده اید هم برگفته از غرب است. پس برچسب های حروف فارسی که روی دکمه های آن چسبانده شده اند هم فاسد، غرب زده، مبتذل و ضدفرهنگی هستند. لطف بفرمایید با آن تایپ نکنید. لطف بفرمایید با خودرو به محل کار خود نروید چون آنرا یک غیرمسلمان و شاید هم بی دین اختراع کرده. همینطور موبایل، لامپ، برق، ساعت و ...

-موسیقی زیرزمینی ده سال پیش را میتوانستید بگویید "غرب زده" اما امروز... گمان نمیکنم. در همان رپی که صحبتش را میفرمایید اتفاقات خودجوش بسیاری به مرور زمان افتاده که من توجه شما را به آن جلب میکنم:

1) فرهنگسازی تدریجیِ عدم تقلید از موسیقی های مشابه غربی: روندی که توسط چه شما مجازها و قانونی های داخل ایران و چه آنهایی که آنور مرزها بودند به زیر صفر رفته بود؛ به همت کسانی که داخل ایران بی هیچ پشتوانه و نفع مادی از صفر آغاز شد. ابتدا به حساب خیل عظیم موسیقی های دزدی (تاکید میکنم! منظورم تقلیدی نیست؛ دزدی!) که در صدا و سیما پخش شده و میشوند برسید، بعد به حساب موسیقی زیرزمینی. اگر نیاز به مثال دارید ذکر نمایید تا دقیقا نام ببرم.

2) تلفیق با موسیقی سنتی: میدانید اسکاتلند زیر کدامین پونز نقشه ی جغرافیاست؟ اما آیا میدانید موسیقی سنتی اش جهانی است؟! و بسیاری از کشورهای از همین دست. موسیقی سنتی ما چه؟؟ نه! واقعا کجای موسیقی جهانیم؟!

در سالهای گذشته تلاشهای بسیاری در راستای دادن رنگ شرقی به موسیقی زیرزمینی شده است که متاسفانه گوشهای شما آنها را نمیشنود.

3) تلاش تدریجی در حذف هرچه بیشتر لغات خارجی و فارسی سازی آنها: لازم به ذکر است که این امر به گردن فرهنگستانی است که برای این کار بودجه دریافت میکند ولی معلوم نیست در آن چه خبر است. امری که در کشوری مانند عربستان به درستی انجام میشود ولی در ایران... . سالیان سال گذشت، یک لغت خارجی بدون تغییر وارد زبان عربی نشد؛ اما فارسی... ! همینکه ما تلاش کردیم و اندک تغییری ایجاد کردیم، آن هم بدون هیچگونه حمایتی، بلکه با کوبیدن های بی وقفه ی شما و دوستانتان، از نظر من جای شکر دارد.

4)حذف تدریجی القاب نشات گرفته از غرب و فارسی سازی آنها

5)تلاش تدریجی در استفاده از گام های شرقی و ایرانی

6)تلاش تدریجی در جهت تزریق فرهنگ و هنجارهای اصیل ایرانی به محتوا:

محتوای شعری رپ سال هشتاد را با سال هشتاد و نه مقایسه کنید. تغییر که یک شبه اتفاق نمی افتد. هر محتوایی که از نظر شئونات مردم یک منطقه تناقض داشته باشد خود به خود طرد میشود.

از این نمونه کارها به وفور انجام شده اما همانطور که ذکر کردم مقاله ی شما بار تخریبی دارد تا تحقیقی. صرفا آمده اید به اصطلاح "پیاز داغش را زیاد کرده اید". قدری منصف و بی طرف نگاه کنید.

حرفهای زیاد و دل پری دارم. اما نمیخواهم مقاله ام را طولانی کنم. میروم سراغ تهمت هایی که زدید:

"جنسی" در تمام زبانهای دنیا یک واژه ی تحریک برانگیز است و در مقاله ی شما به وفور از آن استفاده شده است. "مشت نشانه ی خروار نیست". همه را با هم جمع نبندید. اگر می آمدید یکسری حدود منطقی را برای این سبک ها تعیین میکردید و با یک روند منطقی به این سبک ها مجوز میدادید اکنون شاهد مثال هایی که در مقاله ی خود زدید نبودیم.

برایم سوال است؟ چند عکس از همان امینمی که او را به فساد متهم کردید دیده اید؟ آیا میدانستید همان امینمی که میفرمایید "هیچ"، تاکید میکنم؛ "هیچ" عکس یا فیلمی که در آن حتی سیگار به دست داشته باشد ندارد؟ چند آهنگ از او شنیده اید؟ آیا "تحریک به هدفمند و مصمم بودن در زندگی" از مفاهیم ترویج فساد است؟

در یکی از برنامه های تلویزیونی که همکارانتان در صدا و سیما تولید کردند یک ویدئو از یکی از رپکن های معروف پخش شد و او را متهم به شیطان پرستی کرد. آیا میدانستید او بیشترین آهنگهای عرفانی (عرفان خداوند یکتا) را در رپ فارسی دارد؟!

اصلا آیا تا به حال آهنگ عرفانی، فلسفی، اخلاقی، ارزشی و ... به گوشتان خورده؟ یا به گوشتان خورده و گوش شنیدنش را نداشتید؟! اگر "یک ماسبند ماستش ترش بود" آیا "ماستبند ها آدم های دقلکاری هستند"؟ این چه سبک استدلال و نتیجه گیریست که پیش گرفته اید؟!

برایم سوال است؟ تمثیل هایی که در اشعار بسیاری از شعرای فاخر ما، از جمله حافظ و سعدی به کار رفته تماما به معنای عشق الهی است؟ یا شاید "سعدی" هم یک منحرف جنسی بوده و اگر در این زمان شعر می سروده مجوز نمیگرفته؟!

اگر "موسیقی زیرزمینی" امروز در ایران "موسیقی بدون مجوز" معنی میشود یک دلیل بیشتر ندارد. کسانی که امروز در حال بررسی آثار هنری ایران هستند از هیچ منطق و روند واضحی پیروی نمیکنند. این را من میدانم، جامعه ی موسیقی زیرزمینی میداند، جامعه ی موسیقی ایران میداند، مردم ایران میدانند، کل دنیا میدانند!

از قلم شمایی که این مقاله را نوشته اید پیداست اندک سواد موسیقی ندارید. چون من حرف حرفه ای و منطقی نشنیدم. صرفا با استفاده از یکسری لغات حساس و یک منطق معیوب استدلال کردید. برادر من! ما هم به مانند شما از فعالیت بسیاری از افراد در موسیقی زیرزمینی ناراضی هستیم.

منظورم از "ما" را بگذارید قدری واضح کنم...

"ما" آنهایی هستیم که به مواد مخدر آلوده نشدیم و از نزدیک پر پر شدن دوستانمان را بر سر آن دیده ایم. واقعا از فرهنگ "استفاده از مواد مخدر یعنی برتری"ی که در میان هم سن و سالهایمان رواج یافته رنج میبریم. و سوال بزرگ ذهنمان این است "این همه مواد مخدر از کجا وارد ایران میشود و چگونه به فروش میرسد؟؟؟"

"ما" آنهایی هستیم که "از اینور رانده و از آنور مانده"ایم. "ما"یی که بعضا از مخارج اصلی خود زده و آنرا صرف همین "زیرزمین کم خرج" و "بهشت برین"ی که شما میگویید میکنیم.

"ما"یی که این راه برایمان از نظر مادی تنها ضرر است و ضرر است و ضرر.

"ما"یی که عشق به ساختن داریم، نه عشق به خراب کردن.

"ما"یی که اگر بیشتر از شما ندانیم اخلاق و فرهنگ و دین چیست، کمتر از شما نمیدانیم.

"ما"یی که بر خلاف آنچه که شما میخواهید نشان دهید نه عقده ای هستیم، نه کافر، نه معتاد، نه منحرف جنسی و نه چه و چه و چه!! که اگر در پاسخ این مقاله نگویید به چه دلیل یک جامعه (جامعه ی موسیقی زیرزمینی ایران) را به هزاران صفت متهم کردید در آن دنیا حتما پاسخ خواهید داد.

"ما"یی که با هر ساز شما رقصیدیم و عشقمان ساختن فرهنگ و هنر کشور خودمان است.

"ما"یی که اکثرا به مانند شما مسلمان هستیم و ایرانی. همه ی اقوام و نژادها و ادیان الهی را دوست داریم و محترم میشماریم.

"ما"یی که از بسیاری از رسانه های خارجی به خاطر ظلمی که به فرهنگ و هنر ایران کردند و کرده اند و میکنند متنفریم و اگر درب خانه ی خودمان به رویمان باز بود آواره ی کوچه و خیابان نمیشدیم. برخلاف چیزی که میخواهید نشان دهید...

"ما"یی که در بسیاری از آهنگهایی که شما مثال نزدید از شهیدانمان با احترام یاد کردیم و خانواده های بسیاریمان مانند خیلی دیگر خانواده ها برای دفاع از خاک خود شهید و جانباز دادند.

آخ که چقدر این "ما" بی شمار است...

به یگانگی خداوندی که نوشته ام را با نام او آغاز کردم اگر این مقاله را نوشتم به خاطر "واهمه" نبوده؛ فقط و فقط خواستم بگویم حرف های بی رگ و ریشه ی شما جواب دارد و ما اگر "کوتاه ترین دیوار"یم، "لال" نیستیم. از ته دل دوست دارم پاسخ سوالهایی که پرسیدم را بگیرم.

من به شما "منافق" یا "تخریبگر" یا "منحرف" یا هر صفت دیگری نسبت نمیدهم. پاداش و حقوق مقاله ای که نوشتید هم نوش جانتان. همچنین برایتان آرزوی سال نوی خوبی میکنم.

شما بکوبید... ما میسازیم...

ببرید و بدوزید؛ وصله میکنیم...

نظرات 2 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:16 ق.ظ http://geofun.loxblog.com

سلام علی عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری
میخواستم روشی بهت معرفی کنم که در کنار وبلاگنویسی درآمد هم داشته باشی. اونم خیلی!
5 دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.
من خودم از این روش استفاده میکنم و با یه ذره فعالیت بیشتر کلی پول هم به جیب زدم.
خیلی ساده س ولی واقعا درآمدزا
امتحانش ضرر نداره
یک وبلاگم ساختم که میتونی برای جزئیات بیشتر بهش سر بزنی.
اینم آدرسشه :
http://geofun.loxblog.com
اگه اومدی نظرم بده تا لینکت کنم و اگه منم با عنوان (کسب درآمد با وبلاگ) لینک کنی ممنون میشم
خوشحال شدم
بای

جلسه رسمیست پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ب.ظ http://jalase-rasmist.blogsky.com

از دجال نیوز جز این اراجیف انتظار نمی ره برادر من!
شما خون خودتو کثیف نکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد